کانتینر دو طبقه

کانتینر دو طبقه کانتینر هایی است که به طور خاصی ساخته می‌ شوند. این کانتینر ها مانند این است که گویا دو کانتینر روی هم قرار می‌ گیرد.

طراحی کردن این سازه ها باید به گونه ای باشد که بسیار دقیق و مستحکم ساخته شود. زیرا قرار است ستون های کانتینر پایینی وزن کانتینری که در قسمت بالا قرار می گیرد را تحمل کند.

این سازه ها یکی از پر طرفدار ترین و پرفروش ترین سازه به حساب می آید. (کانکس) اکثرا از این کانتینر های پیش ساخته دو طبقه در پروژه های ساختمانی و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

از این سازه های پیش ساخته هم در مکان هایی که فضای کافی ندارند کاربرد فراوانی دارد. کانتینر های پیش ساخته دو طبقه در هر گونه ابعادی قابل اجرا است و آن هم به خود خریدار بستگی دارد.

در بعضی مواقع ها در بخش های اداری و مدیریتی کاربرد دارد و معاونان شرکت ها می‌توانند از آن استفاده کنند. در این سازه ها قسمت های مدیریتی و قسمت های کار کنان از هم دیگر جدا است. با این روش می توان کار ها را به صورت سریع و منظم پیش برود. و ازدحام و بی نظمی به وجود نیاید.

جهت مشاوره و خرید انواع کانکس و کانتینر با شماره 09122753600 تماس حاصل فرمایید.

در این نوع از کانتینر های دو طبقه ای میتوانید در هر یک از قسمت های بالایی و پایینی سازه امکاناتی مانند :سرویس های بهداشتی، حمام، آشپز خانه، و هم چنین اتاق خواب ها یی را می تواند دارا باشد.

ویژگی های کانتینر دو طبقه ایویژگی های کانتینر دو طبقه ای

کانتینر های دو طبقه ای از ویژگی های متنوعی بر خوردار است. این سازه های پیش ساخته از نظر ابعاد و سایز هیچ گونه محدودیتی را ندارد. و این سازه ها را می‌ توانید در هر گونه ابعاد و سایزی که می‌ خواهید سفارش دهید.

البته در این مواقع ها هم برای این که در کارگاه ها این سازه های پیش ساخته دو طبقه را طراحی کنند. بخاطر این که دارای ابعاد بزرگی هستند آن ها را طوری طراحی می‌کنند. که در مواقع حمل و بار گیری کردن آن ها را راحت به تکه های کوچک تری تقسیم کنند. و باز هم به طور مجدد در محل مورد نظر به یک دیگر اتصال دهند.

این سازه ها بعد از اتمام ساخت کارشناسان و مهندسان از محل نصب سازه و همچنین از خود سازه  به طور کامل بازرسی می کنند.

بعد از اتمام بازرسی توسط مهندسین و کار شناس ها، کار شناسان بر حسب شرایط های آب و هوایی، و محاسبات سازه ای و هم چنین موقعیت محل نصب، شروع به اتود اولیه سازه های دو طبقه ای را روی کاغذ در می‌ آورند.

بعد از این کار طبق نظر هایی که توسط مهندس ها و کار شناس ها داده شد طرح اولیه را در برنامه هایی همچون تری دی کلس به شکل سه بعدی پیاده سازی می‌ کنند. با این کار می توانند قبل از ساخت و نصب کردن شکل کلی کانتینر یپش ساخته دو طبقه را به دست آورند. (کانکس ویلایی)

این را هم به یاد داشته باشید که قبل از انجام دادن طرح های سه بعدی، پلان ها در نرم افزار های پیشرفته مثل اتوکد توسط کار شناس ها ترسیم می شود.

امکانات کانتینر دو طبقهامکانات کانتینر دو طبقه ای

کانتینر های دو طبقه ای امکانات حمل و نقل آسان و سریعی را دارد. دیوار های این سازه از ساندویچ پانل است. بخاطر این که دیوار های این نوع سازه عایق دار باشند از ساندویچ پانل استفاده می کنند.

در طبقه های بالایی کانتینر های دو طبقه ای می توانید تراس و بالکن هم نصب کرد تا از آن بالا مناظر اطراف را به خوبی ببینند. همچنین می توان  پله هم در قسمت بیرونی سازه ایجاد کرد. تا راحت تر بتوان به طبقات بالا دسترسی داشت.

از سقف کانتینر های طبقه زیرین به عنوان کفی کانتینر طبقه بالایی استفاده می کنند. سازه های دو طبقه ای دارای سیستم های آشپز خانه ای است که کابینت ای آن از ام دی اف و یا از جنس فلزی ساخته شده. هم چنین دارای لوله کشی آب های سرد و گرم می باشد. (کانکس پیش ساخته)

از این سازه ها می‌ توان به عنوان یک سوئیت هم استفاده کرد. نماهای سازه دو طبقه ای به نوع کاربری آن ها بستگی دارد. منظور این است که در چه زمینه هایی قابل اجرا خواهد بود..

به عنوان مثال نما هایی که از صفحه های ساندویچ پانل طراحی می شود به عنوان سازه های کارگاهی استفاده می شود. مصالح این سازه با مصالح هایی که در سازه های ویلایی دو طبقه به کار می رود متفاوت است.

طراحی نمای کانتینر دو طبقه

برای نما های کانتینر های یپش ساخته دوبلکس مانند سازه های مسکونی و ویلایی، از نما های آجری و چوبی استفاده می کنند. این نوع طراحی باعث زیبایی سازه ها هم می شود.

کانتینر های دوبلکس در ارگان هایی مانند کمپ های استراحت گاهی، اداری، خواب گاه های مهندسی، خواب گاه های کار گری، و دفتر های اداری کار برد دارد.

از نما های ساندویچ پانل برای سازه هایی که به عنوان سازه هایی مناسب دفتر های اداری و اسکان کارگری است مورد استفاده قرار می‌گیرد. که همان طور که در قسمت بالا ذکر شد این نوع کانتینر ها هم به عنوان کانتینر های کارگاهی می شناسند. (کانکس دو طبقه)

کانتینر دو طبقه ای با نما های کامپوزیتی از دسته نما هایی است. که به عنوان نماهای کانتینری ارزان شناخته می شود و در کانتینر های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. . نمای چوبی هم به عنوان زیبا ترین نوع نماد هم شناخته می شود که اکثرا برای سازه های ویلایی استفاده می شود.

بیشتر بخوانیم : کانتینر ویلایی

مشخصات کانتینر دو طبقهمشخصات کانتینر دو طبقه ای

کانتینر های یپش ساخته دو طبقه ای در ابعاد و ارتفاع های بزرگی طراحی می شوند. و هیچ محدودیتی در ابعاد این سازه ها وجود ندارد.

نما های داخلی سازه از متریال های متفاوت ساخته می شود که بستگی به کاربرد کانتینر دارد. کف سازه های دوبلکس از ورقه های عرشه فولادی تولید شده که دارای یک لایه فوم بتنی است. ضخامت این کفی ها 8 سانتی متر است. بعد از زیر سازی هم می توانید از سرامیک ها و پارکت های مختلف برای پوشش کفی استفاده کنید.

برای ساختن پنجره و درب های سازه از مصالح یو پی وی سی  یک یا چند جداره استفاده می کنند. برای محافظت کردن از داخل  سازه می‌توانند برای درب و پنجره ها حفاظ نصب کنند.یا هم می‌توانند از درب های ضد سرقت هم استفاده کرد.

یکی از کاربری های این نوع سزه های دو طبقه در نوع اداری است. به دلیل اینکه نیاز به فضای بیشتری دارند می توانند از سازه های دو طبقه استفاده کنند. به طوری که طبقه اول به عنوان محل قرار گیری کارمندان است و طبقه دوم برای اتاق مدیریت بسیار مناسب است.

جمع بندی نهایی

اگر فعالیت شما نیازمند محلی با تعداد اتاق های بسیاری است. می توانید به راحتی از این نوع کانتینر ها استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که کانتینر های دو طبقه هم مانند کانکس های دو طبقه و یا کانکس های دوبلکس امکان جا به جایی ندارند. به این علت که برای امنیت بیشتر این سازه ها از طبقه اول به فوندانسیون متصل می شوند.

Rate this post