کانتینر سرویس بهداشتی

یکی از انواع سازه های پیش ساخته ای که همه ما دیده ایم کانتینر سرویس بهداشتی است. در فضاهای باز، پارک ها، جاده های بین راهی به طور حتم از این نوع سازه ها دیده اید و از آن ها استفاده کرده اید.

کانتینر ها بعد اینکه زمان استفاده آن ها در صنعت حمل و نقل به پایان رسید دچار تغییر کاربری می شوند. از این تغییر کاربری در نقاط مختلفی استفاده می شود. یکی از آن ها سرویس بهداشتی است.

البته این نوع سازه ها کاربری های دیگری نیز دارند. به عنوان مثال شما صاحب باغی هستید که فاقد یک سرویس بهداشتی سنتی است. در این شرایط میتوانید یک کانکس با کانتینر با توجه به ابعاد مورد نظر خود خریداری کنید و از آن به عنوان سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید.

جهت مشاوره و خرید انواع کانکس و کانتینر با شماره 09122753600 تماس حاصل فرمایید.

مزایای استفاده از کانتینر

استفاده از این نوع کانتینر ها دارای مزیت های مختلفی است. بررسی این مزیت ها باعث شده است تا بسیار مورد توجه عموم قرار بگیرند. در این مقاله سعی کرده ایم نکاتی در مورد این مزایا مطرح کنیم.

مقاومت در برابر زلزله

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این نوع کانتینر ها ایمنی و ضد زلزله بودن آن ها است. این نوع سازه ها با امنیت بالایی ساخته می شوند. به دلیل این که این سازه ها از مصالحی بسیار سبک ساخته می شوند در زمان زلزله دچار آسیب و یا خرابی نمی شوند. حتی اگر خرابی هم رخ دهد به دلیل سبک بودن مصالح خطرات جانی کسی را تهدید نمی کند.

صرفه جویی در هزینه و زمانصرفه جویی در هزینه و زمان

یکی دیگر از مزیت های استفاده از این سازه ها سرعت بالا در ساخت و اجرا می باشد. امروزه با توجه به این که ساخت و ساز های سنتی دارای هزینه های بالایی هستند ، استفاده از آن ها بسیار دشوار است. علاوه بر هزینه زمان زیادی برای ساخت و ساز سنتی لازم است. اما استفاده از این سازه های پیش ساخته سرعت اجرا را بالا می برد.

قابلیت جا به جایی و انتقال

ویژگی مهمی که این نوع سازه ها را بسیار محبوب کرده است قابلیت جا به جایی آن ها است. با استفاده از این ویژگی میتوانید به راحتی سازه را به محل مورد نظر منتقل کنید. زمانی که دیگر نیازی به آن نداشتید میتوانید با تغییر کاربری از آن دوباره استفاده کنید. یا حتی میتوانید از محیطی به محیط دیگر انتقال دهید.

قابلیت فروش به عنوان دست دوم

ممکن است زمانی پیش آید که دیگر نیازی به سازه خود نداشته باشید. در این شرایط می توانید آن را به عنوان یک سازه دست دوم بفروشید. با توجه به این موضوع می توانید مقداری از سرمایه خود را بازگردانید. کسانی که نیاز به این نوع کانتینر ها داشته باشند، می توانند یه راحتی این سازه را به صورت دست دوم و با قیمتی مناسب تر خریداری کنند. با توجه به این که قیمت این سازه ها به نرخ روز حساب می شود، در صورت فروش آن به نوعی تمام سرمایه شما بر می گردد.

انواع کانتینر های سرویس بهداشتیانواع کانتینر های سرویس بهداشتی

این نوع کانتینر ها در انواع مختلفی ساخته می شوند. هر کدام از آن ها کاربرد های متفاوتی دارند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد انواع مختلف کانتینر توضیح دهیم.

کانتینر سرویس بهداشتی تک چشمه

این نوع سازه در واقع یک سازه کوچک است. که دارای یک چشمه و یا چاه توالت است. طبیعتا این نوع سازه ها دارای حمام نیز هستند اما دیده شده است که گاها فقط به عنوان سرویس بهداشتی از آن استفاده شده است. اگر بخواهید در این نوع سازه از حمام و توالت همزمان استفاده کنید بهتر است کمی ابعاد بزرگ تر در نظر بگیرید.

این نوع سازه های تک چشمه در انواع مختلفی نیز ساخته می شوند. در ادامه چند نمونه از پر کاربرد ترین ها را برای شما شرح می دهیم.

کانیتنر سرویس بهداشتی کارگاهی

از این نوع سازه ها فقط به عنوان توالت و یا حمام و توالت در کارگاه ها استفاده می شود. محل استفاده بیشتر این نوع سازه ها در پروژه های ساختمانی است و دارای دو نوع سبک و سنگین می باشند. (کانتینر ویلایی)

کانتینر سرویس بهداشتی سبک دارای شاسی آهن در ابعاد8*8 است. دارای لوله کشی به صورت روکار و برق مجزا است. اما این نوع سازه از نوع سنگین دارای مصالح اولیه محکم تری است شیرآلات اهرمی درجه یک در آن استفاده می شود و به نسبت دارای قیمت بالا تری نسبت به نوع سبک آن است.

کانتینر سرویس بهداشتی برای باغ

یکی از بیشترین مواردی که از این نوع سازه ها در ان ها استفاده می شود، معمولا داخل ویلا و باغ است. معمولا طرح هایی که وجود دارد و از آن ها استفاده می شود به صورت کلبه ای است. ازاین نوع سازه ها بیشتر در شهر های شمالی برای ورودی ساختمان ها بسیار استفاده می کنند.

شاسی این سازه از پروفیل آهنی 8*8 ساخته می شود. سیستم برق کشی به صورت داکت انجام می شود. مجهز به فن تهویه هوا و سرویس از نوع ایرانی نیز است.

کانتینر سرویس بهداشتی ساندویچ پانلکانتینر سرویس بهداشتی ساندویچ پانل

این نوع سازه به طور معمول دارای کاربری صنعتی است. با توجه به این موضوع دارای دوام بالایی می باشد. این نوع سازه ها در دو نوع راهرو دار و بدون راهرو ساخته می شود.تمام این سازه ها مجهز به حمام و سرویس توالت ایرانی و فرنگی هستند.

این نوع سازه دارای پروفیل آهنی در ابعاد 8*8 است. پوشش داخلی از نوع پی وی سی سفید است. در این سازه ها از شیرآلات اهرمی درجه یک ، روشویی و آینه به همراه مخزن مایع دسشویی و فن تهویه هوا استفاده می شود.

کانتینر سرویس بهداشتی چند چشمه

زمانی وجود دارد که در محلی استفاده کنندگان از سرویس بهداشتی در تعداد بالا هستند. در این شرایط از کانتینر های سرویس بهداشتی چند چشمه استفاده می شود. چند چشمه به معنای این است دارای چند سرویس بهداشتی است.

به طور کلی از کلمه چشمه به جای چاه استفاده می شود. در این نوع سازه های چند چشمه تاسیسات مربوط به لوله کشی و غیره در یک جا متمرکز می شوند. (کانکس پیش ساخته)

یکی دیگر از انواع کانتیر ها از نوه راهرو دار هستند. در این قسمت راهرو این سازه ها رو شویی آینه و مخزن مایع دسشویی قرار دارد و بعد توالت ها با استفاده از پارتیشن از هم جدا می شوند. حتی به صورت جداگانه در دو قسمت مردانه و زنانه مورد استفاده قرار می گیرند.

کانتینر توالت سیارکانتینر توالت سیار

در برخی از مواقع سرویس های بهداشتی نیاز به جا به جایی و انتقال دارند. این جا به جایی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در این شرایط استفاده از کانتینر سیار بسیار مفید است. این نوع سازه دارای دو محور چرخ دار است و می تواند به خانم ها و آقایان خدمات رسانی کند. سرویس توالت نیز هم از نوع ایرانی و هم از نوع فرنگی می توان در نظر گرفت که طبق انتخاب خریدار نصب می گردد. (کانکس سرویس بهداشتی)

این نوع سازه را می توان با استفاده از مالبند و یک خودروی کشنده به راحتی جا به جا کرد.

جمع بندی نهایی

برای کم کردن هزینه ها و زمان ساخت و ساز استفاده از این نوع سازه های پیش یاخته بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ممکن است شما در یک پروژه عمرانی باشید و فرصتی برای ساخت یک سرویس بهداشتی نداشته باشید، در این صورت می توانید به راحتی از این نوع سازه های پیش ساخته با قیمتی مناسب استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

Rate this post