کانکس در ایلام

کانکس در ایلام عبارت است از یک سازه پیش ساخته که در زبان های گوناگون به آن شلتر shelter و به انگلیسی conex می گویند. کانکس ها دارای کاربردهای مختلفی هستند اما ایده اولیه آن برای استفاده به عنوان سکونت گاهی موقت . که به روش سریع ساخته و در محل نصب شود بوده است.

با گذشت زمان و اضافه شدن ایده های جدید،کاربردهایی مانند فروشگاهی،خدماتی و بهداشتی نیز به آن افزوده شده است.همچنین می توان گفت که کلمه کانکس به نوعی سازه پیش ساخته گفته می شود. که مانند هر بنای دیگری دارای حداقل چهار دیوار،یک سقف و کف به همراه یک درب ورودی می باشد.(کانکس در ایلام)

از مهم ترین خصوصیات آن قابلیت جا به جایی،استفاده از مصالح سبک و پیش ساخته بوده. که قطعات آن بدون استفاده از بتن یا آرماتور و یا هر نوع ملات دیگری و فقط به وسیله اتصالات جوش،پیچ یا پرچ به یکدیگر وصل شده اند. کلمه کانکس دارای معادل انگلیسی کیوسک می باشد. که در لغت فارسی نیز گاهی از کیوسک به جای کانکس استفاده می شود.

اما در اصل کانکس در برگیرنده انواع مختلفی از سازه های پیش ساخته با ابعاد و کاربری های گوناگونی است. کانتینر با این تفاوت که کیوسک به سازه های کوچکتر و معمولا دارای کاربری های فروشگاهی و نگهبانی گفته می شود.

در ایران استفاده از کانکس کاربردهای گوناگونی دارد. که یکی از مهم ترین آن ها استفاده برای اسکان سریع آسیب دیدگان زلزله است. که در زلزله پاییز سال 1396 کرمانشاه این موضوع بسیار مورد توجه واقع شد و خیرین زیادی گرد هم آمده . و یک کمپین برای جمع آوری کمک های مردمی به منظور خرید کانکس و اهدا به مردم شهر کرمانشاه تشکیل دادند.

جهت مشاوره و خرید انواع کانکس و کانتینر با شماره 09122753600 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد کانکس در ایلام چیست؟

اصلی ترین کاربرد کانکس در زمینه اسکان موقت می باشد. اما کاربردهای دیگری هم نیز بعدا به آن اضافه شد که باعث رشد این صنعت و تعامل آن با شهروندان گردیده است.

از جمله مهم ترین آن ها می توان به استفاده به صورت کیوسک های خدمات شهری،کانکس مسکونی و دکه های روزنامه فروشی اشاره کرد که خدمات مختلفی را به مردم ارائه می نماید.(کانکس در ایلام)

با گذشت زمان کاربردهایی برای اسکان دائم خانواده مانند ویلایی و خانه های قابل حمل نیز در فهرست محصولات تولید کنندگان سازه های پیش ساخته قرار گرفت. و استقبال مشتریان از آن سبب توسعه و گسترش فرهنگ پیش ساختگی در همه جای جهان و همچنین ایران گردید.

انواع کانکس در ایلام

  • کانکس نگهبانیکانکس نگهبانی

این مدل مدل معمولا دارای ابعاد و اندازه کوچک و برای استقرار نگهبان یا پرسنل حراست در ورودی مجموعه ها و شرکت ها مورد استفاده قرار گرفته. کانکس نگهبانی و شرایط آن به صورتی است که نفر به تمامی جهات دید کامل داشته و بتواند کل محدوده را تحت کنترل داشته باشد.

  • کانکس کارگاهی

اسکان نیروها در کارگاه های ساختمانی و همچمنین دفاتر اداری برای مهندسین پروژه نیازمند فضایی ست که با هزینه کم و سرعت بالا ساخته بشود.به همین دلیل استفاده از کانکس کارگاهی بهترین گزینه برای این نیاز به شمار می آید و معمولا با ابعاد و اندازه های مختلفی در هر کارگاه می توان آن ها را پیدا کرد.(کانکس در ایلام)

  • کانکس ویلایی

استفاده به عنوان خانه پیش ساخته از این سازه ها سبب به وجود آمدن محصولی به نام کانکس ویلایی گردیده است. که این سازه شبیه یک خانه مجهز دارای اتاق های زیاد و سرویس های بهداشتی می باشد.امکانات داخلی آن نیز با توجه به ابعاد کانکس متغییر بوده و بیشتر در مناطقی مانند لواسانات و شهرهای خوش آب و هوا از آن ها استفاده می شود.

  • کانکس سرایداری

تعداد زیادی از مجتمع های آپارتمانی به خصوص اداری و گاهی مسکونی با تعداد واحد های زیاد. نیاز به یک سرایدار یا نگهبان دارند که به صورت دائمی در آنجا اسقرار داشته باشد.به همین دلیل برای سکونت و استقرار نگهبان و خانواده اش اقدام به تهیه یک کانکس سرایداری می نمایند. که معمولا در حیاط یا پارکینگ مجتمع مسکونی قرار داده میشود.

  • کانکس فروشگاهی

معمولا در تقاطع های پر رفت و آمد برای فروش محصولات گوناگون فرهنگی و روزنامه های مطبوعاتی از کانکس فروشگاهی استفاده می کنند. این مدل کانکس معمولا ابعاد کوچکی داشته که دارای کرکره های برقی و نورپردازی برای روشنایی در هنگام شب است.(کانکس در ایلام)

  • کانکس کیوسک خدمات شهریکیوسک خدمات شهری

این سازه ها وظیفه ارائه خدمات مختلف اجتماعی و شهروندی را درسطح شهر دارند. که از جمله مهم ترین آن ها ایستگاه های دوچرخه،کیوسک های دستگاه خودپرداز بانکی،اهدای خون،ارائه مشاوره های پزشکی و عرضه محصولات فرهنگی است.

  • کانکس چرخدار

مدل کانکس چرخدار معمولا برای کاربردهایی که نیاز به جا به جایی های زیاد دارند استفاده می شود. و گاهی با اسم کاروان های سیار یا کاروان مسافرتی نیز از آن نام می برند.نمونه های بارز آن ایستگاه سیار پلیس راه و کاروان های توریستی است.

خرید کانکس در ایلام

برای خرید کانکس در شهرستان ایلام می توانید به شرکت ایران کانتین مراجعه کنید. و از خدمات و محصولات متنوع آن ها استفاده کنید.شرکت ابنیه پردازان شیراز با برند ایران کانتین مفتخر است که به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولید و ساخت انواع کانکس در ایران به خصوص در جنوب کشور مجری پروژه های ساختمانی پیش ساخته و پذیرای سفارش انواع کانکس ها با کاربری های مختلف برای استان ایلام و همچنین شهر ایلام می باشد.

Rate this post