این روزها یکی از راه های سریع و کم هزینه برای ساخت یک ساختمان استفاده از کانکس پیش ساخته است. در این مطلب سعی می کنیم ویژگی ها و زمینه های کاربردی آن ها را توضیح دهیم.

سازه پیش ساخته به سازه ای گفته می شود که از قبل ساخته شده باشد. این سازه ها برای کاربری های خاصی تولید و طراحی می شوند. بعد از ساخت به محل مورد نظر حمل می شوند.

کانکس پیش ساخته

این سازه ها با روش های مهندسی و طراحی های نوین تولید می شوند. هر سازه بر اساس نوع کاربری آن و خدماتی که ارائه می دهد طراحی می شود.

یکی از مهم ترین دلایلی که استفاده از این کانکس ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است: صرفه جویی در زمان و هزینه است. عملیات ساختمانی به روش های سنتی زمان زیادی نیاز دارد.

از طرفی یکی دیگر از دلایل مورد استفاده این نوع سازه ها امکان جا به جایی است. این سازه ها از  لحاظ ایمنی و ایمن بودن در برار زلزله بسیار مقاوم است.

جهت مشاوره و خرید انواع کانکس و کانتینر با شماره 09122753600 تماس حاصل فرمایید.

یکپارچه بودن بیشتر مصالح و نیز استفاده از مصالح بسیار سبک تر یکی از دلایل ضد زلزله بودن این سازه ها است. نوع مصالح استفاده شده در این سازه ها قابلیت بومی سازی نیز دارند.

برای مثال اگر در منطقه هستید که چوب فراوانی دارد می توانید از آن به عنوان مصالح استفاده کنید. یا در مناطقی که استفاده از فلز و آهن مرسوم است میتوان سازه را با فلز یا نمای آلومینیومی تولید نمود.

کانکس پیش ساخته

انوع کانکس پیش ساخته

همان طور که قبلا در مورد این موضع صحبت کردیم کانکس پیش ساخته در انواع گوناگونی جود دارند. در این مطلب سعی می کنیم آن ها را به اختصار توضیح دهیم:

سازه پیش ساخته مسکونی

این نوع سازه یکی از مورد هایی است که کاربری سکونت گاهی دارد. این سازه ها اکثرا ویلایی هستند. کاربرد مناسبی در مناطقی دارند که امکان ساخت و ساز وجود ندارد. یا در نقاطی که نیاز به سرعت در اجرای ساخت وساز دارند بسیار مناسب است.

این سازه های پیش ساخته مسکونی دارای امکانات یک خانه کامل است. امکانات این سازه ها شامل:

  1. آشپز خانه
  2. حمام
  3. سرویس بهداشتی
  4. اتاق خواب
  5. کمد دیواری
  6. مخزن دخیره آب
  7. حال و پذیرایی
  8. نشیمن
  9. نهارخوری است

تمام این سازه ها در ابعاد مختلف قابل تولید ، طراحی و حمل است. در ابعاد بزرگ تر معمولا به صورت دو قلو یا چند قلو ساخته می شوند. این سازه ها بعد از انتقال به محل مورد نظر اجرا می شوند.

نمای خارجی تمام این سازه ها می تواند از نوع ساندویچ پانل و هم نوع سایدینگ و یا حتی چوب طبیعی باشد. همینطور دیواره های داخلی با دیوار پوش های طرح چوب و یا طرح  کاغذ پوشیده می شوند.

بقیه جزییات دیگر دقیقا مشابه یک ساختمان ساخته شده با روش های سنتی است. این جزییات شامل :

  1. درب ضد سرقت
  2. پنجره های دوجداره
  3. لوستر های روشنایی
  4. سیم کشی
  5. جعبه فیوزاست.

نکات مهمی که این سازه ها را محبوب کرده است قابلیت جا به جایی آن ها است. حتی زمانی که به آن ها نیازی نداریم می توانید آن ها را به عناون یک سازه دست دوم بفروشیم.

سازه پیش ساخته فروشگاهی

نوعی دیگر از این سازه های پیش ساخته نوع فروشگاهی است. کاربرد این سازه ها برای کیوسک های خدمات شهری است. این کانکس ها از نظر طراحی و تولید با دیگر سازه ها تفاوت زیادی دارد. (انواع کانکس)

همچنین امکانات این سازه ها و جزئیات تولیدی با کانکس پیش ساخته ویلایی تفاوت های زیادی دارد. معمولا این کانکس ها در ابعاد کوچک تری تولید می شوند.

خدماتی که با استفاده از این کانکس ها انجام می شود شامل:

  1. فست فود
  2. باجه بلیط فروشی
  3. کیوسک روزنامه
  4. مطبوعاتی است.

برای امنیت این کانکس ها معمولا از کرکره های برقی استفاده می شود. برای زیبایی آن نیز از ورق های کامپوزیت استفاده می شود. همچنین استفاده از هالوژن های خارجی به زیبایی این سازه ها کمک می کند.

کانکس پیش ساخته چرخ دارکانکس پیش ساخته چرخ دار

این سازه ها به کاروان های چرخ دار نیز معروفند. سازه های پیش ساخته چرخ دار نوع دیگری هستند که استفادده های مختلفی دارند مثل:

  1. کاروان مسافرتی
  2. ایستگاه های نظارت جاده ای پلیس راهور
  3. فروشگاه و فست فود سیار
  4. کمپ های توریستی
  5. ایستگاه های خدمات شهری

معولا این کانکس ها دارای دو محور چرخ دار و یک مالبند هستند. با استفاده از این وسیله ها و با کمک گرفتن از خودروهای کشنده  جا به جا می شوند. بدنه این سازه ها از نوع ساندویچ پانل به ضخامت 4 سانتیمتر می باشد.

این سازه ها دارای بهترین نوع عایق برای سرما و گرما هستند. به راحتی می توان فضاهایی مانند : اتاق خواب ، سرویس و کابینت آشپز خانه نیزدرون آن اجرا کرد.

کانکس پیش ساخته دست دوم

در این صنعت دست دوم به کانکسی گفته می شود که قبلا از آن استفاده شده باشد. مالک بنابر هر دلیلی می تواند به راحتی کانکس خود را بفروشد. این دست دوم بودن باعث می شود تا مقداری از قیمت آن نیز کم شود.

اگر به دنبال خرید یک سازه پیش ساخته هستید می توانید با پیدا کردن یک مورد دست دوم هزینه کمتری صرف کنید. اگر نیاز دارید کانکس مطابق با طراحی شما ساخته شود پیدا کردن نوع دست دوم بسیار سخت است. (کانکس اداری)

اگر قصد خرید یک سازه دست دوم را دارید در نوع معمولی آن به راحتی می توانید پیدا کنید.

قیمت کانکس پیش ساختهقیمت کانکس پیش ساخته

تعیین قیمت یک سازه پیش ساخته با توجه به هزینه های تمام شده انجام می شود. این هزینه ها ارتباط مستقیمی با ابعاد، نوع کاربری و کیفیت و نوع مصالح دارد.

لازم است بدانید یک قیمت واحد برای این سازه پیش ساخته وجود ندارد. همه چی در مدل های مختلف متفاوت است.

مزایای کانکس پیش ساخته

برای استفاده راحت از این کانکس ها بهتر است با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

مقاومت در برابر زلزله

یکی از مهم ترین مزایای این سازه مقاومت آن در برابر زلزله است. مقاومت یک سازه در برابر زلزله با وزن آن رابطه معکوس دارد. به این معنی که هر چه وزن بیشتر باشد مقاومت آن کمتر می شود.

با توجه به این موضوع در طراحی و ساخت این سازه ها در مصالح سبک استفاده می شود. با استفاده از این مصالح میزان می تخریب اتفاق میفتد.

عملرد این سازه ها در برابر زلزله به گونه ای است که با موج همسو می شود. حتی اگر این موضوع را در نظر بگیریم که امکان تخریب وجود داشته باشد . به علت سبک بودن مصالح خطر جانی انسان را تهدید نمی کند.

بیشتر بخوانیم : کانکس ویلایی

قابلیت ترمیم و باز سازی

قابلیت ترمیم و باز سازی به صورت ساده یکی از مهم ترین مزایای این سازه ها است. با توجه به این موضوع و در صورت ایراد بعد از استفاده می توانید به راحتی آن را تعمیر کنید.

در صورتی که بخشی از سازه چه در بدنه خارجی و یا چه در بدنه داخلی نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.  به راحتی می توان هر بخش را جداگانه و با هزینه های بسیار کم بازسازی و تعمیر کرد. می توان سازه را مانند روز اول نو و سالم کرد .

قابلیت فروش

یکی دیگر از نکات مهم در این سازه ها قابلیت فروش آن ها است. با استفاده از این توانایی زمانی که نیازی به آن ندارید ، می توانید بخشی از سرمایه خود را برگردانید.

به دلیل پایین بودن قیمت ، کانکس دست دوم این روزها طرفدار زیادی دارد. این گزینه جزو مزایایی است که هیچ سازه سنتی آن را ندارد.

قابلیت جا به جایی

قابلیت جا به جایی و حمل و نقل یکی از ویژگی های مهم این سازه ها می باشد. در مواردی که امکان ساخت  بنا  و یا ساختمان جدید وجود ندارد بسیار کاربردی هستند. یک کانکس پیش ساخته را می توان به راحتی حمل کرد.

از این قابلیت می توان برای فروشگاه های سیار یا فست فود های سیار استفاده کرد. به این صورت که آن ها مدام درحال جا به جایی هستند. چنین قابلیتی در سازه های ساخته شده از مصالح سنگین بنایی مقدور نبوده. (کانکس رستوران)

جمع بندی نهایی

در مواردی استفاده از سازه پیش ساخته بسیار مناسب است. زمانی که شما زمان زیادی ندارید و باید به سرعت جایی را فراهم کنید. می توانید به راحتی از این سازه ها استفاده کنید.

اگر کارفرما هستید و مشغول انجام پروژه های مختلف هستید. یا اگر صاحب یک رستوان یا فست فود سیار هستید. اگر به دنبال یک مکان داخل باغ خود هستید. پیشنهاد ما به شما کانکس پیش ساخته است.

حتی اگر نمی خواهید هزینه زیادی کنید می توانید با خرید یک کانکس دست دوم نیاز های خود را تامین کنید.

خرید کانکس پیش ساخته

خرید کانکس پیش ساخته سازه ای بسیار سبک می باشد که به آسانی می‌ توان آن را حمل و جا به جا کرد. کانکس های پیش ساخته سبک از نظر قیمت بسیار به صرفه تر می باشند.

اگر از متریال های با کیفیت سازه را بسازند، کانتینر سازه بسیار مقاوم و با دوام تر می شود و می توان سالیان سال از آن به خوبی استفاده کرد.

سازه های پیش ساخته اکثرا به دلیل این که بسیار سبک طراحی می شوند ضد زلزله هم می باشند. همان طور که میدانید کانکس ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از این مدل های کانکس کارایی های متفاوتی را دارند.

هم چنین از لحاظ رنگ بندی، طرح و مدل و همین طور ابعاد با  یک دیگر متفاوت می باشند. کانکس های پیش ساخته معمولا به دو دسته مورد استفاده قرار می می‌گیرد. دسته های تولید و عرضه.

یکی از این ها کاربرد شخصی دارد و یکی دیگر کاربرد اداری دارد. برخی سازه های پیش ساخته که کاربرد شخصی دارند مانند کانکس های ویلایی و کانکس های مسکونی می‌ باشند.

و برخی کانکس های پیش ساخته هم که کاربرد اداری و کارگاهی دارند. معمولا کانکس های سالنی کارگاهی و یا چند اتاقه مخصوص اداره ای می باشد.

در خرید کانکس های پیش ساخته باید  قبلش به چند نکات مهم توجه داشته باشید. که در ادامه مطلب گفته شده است.

جهت مشاوره و خرید انواع کانکس و کانتینر با شماره 09122753600 تماس حاصل فرمایید.

نکات مهم در خرید کانکس پیش ساخته

نکات مهم در خرید کانکس پیش ساخته

نکات مهم در خرید کانکس پیش ساخته

  • در سازه های پیش ساخته استراکچر کلی کار نقش مهمی را در طول عمر سازه به همراه دارد. بخاطر همین باید در مواقع خرید کانکس به آن توجه داشته باشید.
  • از تیر آهن برای شاسی سازه پیش ساخته، پل ریزی های کف و بدنه سازه و هم چنین طول ضخامت پروفیل ها استفاده می کنند.
  • از الکترود های درجه یک برای انجام دادن جوش کاری، و متصل کردن آهن آلات به یک دیگر استفاده می شود.
  • در خرید کانکس پیش ساخته باید به اسکلت سازه هم توجه بسیاری را داشته باشید. زیرا اگر اسکلت سازه به طور درست ساخته نشده باشد به آسانی بعد از چند بار جا به جایی قسمت هایی از کانکس از یک دیگر جدا می شوند.

بعد از این که اسکلت سازه را می سازند از صد زنگ برای بالا رفتن طول عمر کانکس و جلوگیری از پوسیدگی کف و بدنه سازه پیش ساخته استفاده می کنند.

  • از ورقه های بدنه مناسب برای ساخت کانکس استفاده می کنند. و هم چنین با توجه به کاربرد کانکس مورد نظر، این ورقه ها می توانند به بدنه ظاهری کانکس زیبایی خاصی را جلوه بدهند.
  • بعد از نصب کردن این ورقه های بیرونی بر روی سازه به سراغ عایق بندی سازه می روند. عایق بندی ها به دو دسته تقسیم می شوند. 1- عایق بندی صوتی، 2- عایق بندی حرارتی. برای مثال پلاستوفوم یا یونولیت، پشم شیشه، پشم سنگ، نوعی از این عایق ها به حساب می آیند.

بیشتر بخوانیم : کانتینر پیش ساخته

عایق بندی در کانکس های پیش ساخته

یکی از مهم ترین نوع عایق بندی ها عایق بندی پلی اورتان می باشد. که با توجه به محل قرار گیری سازه می توان از آن استفاده کرد.

دیگر پوش های داخلی سازه از جنس پی وی سی طراحی شده است. که این دیوار پوش ها قابلیت شست و شویی را هم دارند و در طرح و رنگ های مختلفی طراحی می شود. کانکس اداری که جلوه زیبایی را به سازه می دهد و باعث می شود افراد زیادی از این سازه خریداری کنند.

سیم کشی داخلی در سازه های پیش ساخته

سیم کشی داخلی در سازه های پیش ساخته

سیم کشی داخلی در سازه های پیش ساخته

سیم کشی داخلی کانکس باید از سیم های استاندارد طراحی شود و در مواقع آتش سوزی دچار آسیب نشوند. شاسی این کانکس های پیش ساخته از تیر آهن هایی با نمره های (14،16،18) طراحی می شوند. البته به ابعاد کانکس بستگی دارد و به طور دور کلاف می باشند.

با توجه به ابعاد کانکس مورد نظر از پروفیل های سنگین 13 تا 23 کیلو گرمی برای ام استفاده می کنند. برای کفی این سازه ها باید از تخته های چند لایه ضد آب استفاده شود. تا باعث طولانی بودن عمر کانکس شود و ضعف غالب کانکس ها در فرو رفتگی کف و تکان های آن احساس نشود.

درب و پنجره کانکس های پیش ساخته از پروفیل های آلومینیومی سنگین و شیشه های رفلکس رنگی درجه یک تولید می شوند. و هم چنین می توانند برای امنیت بیشتر محافظ هایی را برای درب و پنجره ها نصب کنند. و یا می توانند از درب های ضد سرقت استفاده کنند.

Buy prefabricated sheds

Rate this post